V Overijssel předvedli kluci z ATT Investments velmi dobrý výkon. V mimořádně silné domácí konkurenci získali dvě umístění v top deset!

Při Ronde van Overijssel (1.2) se stalo, co nemělo: odjela silná skupina bez účasti ATT, ale kluci se postarali o to, že byla po 35 km těžké dřiny dostižena a ve spurtu početné hlavní skupiny získali Matúš Štoček osmé a Bartosz Rudyk desáté místo.

Závod se uskutečnil po 70. a v naprosté většině případů tu vítězí pravověrní sprinteři. 205 km s minimálním převýšením, ale po úzkých cestách plných zatáček. 25 týmů povětšinou po 7 lidech, bylo tedy jasné, že to bude hodně o poziční jízdě.

Jelikož šlo o závod Holandského poháru, bylo tu s výjimkou Visma-Lease a Bike Development všech dalších sedm domácích Conti týmů plus dalších sedm klubových. Ze zahraničí startovaly Conti týmy z Austrálie (ARA a BridgeLane), Německa (Storck-Metropol a Lotto Kern-Haus PSD Bank), dále Israel-Premier Tech Academy, v Makedonii registrovaný multinárodní Novapor Speedbike i kanadský Ecoflo Chronos. A také dva české: ATT Investments a AC Sparta Praha.

45 km před cílem se podařilo odjet šesti lidem. Zastoupení tu mělo pět silných domácích týmů, takže všichni měli zájem jet. Za nimi jejich kolegové se někdy dost úspěšně snažili mařit snahu těch, co pracovali na dostižení. Mezi nimi vynikaly dva týmy: domácí Diftar a ATT Investments!

Byla to ale pořádná šichta, s konečnou platností se to podařilo spojit až 10 km před cílem, kdy stále početnou, ale hodně očesanou hlavní skupinu přivezl dopředu po dlouhém stíhacím sólu Matúš Štoček!

Ve finále to pro kluky z ATT začalo vypadat hodně nadějně, protože se v té chvíli pohybovali ve třech lidech do desátého místa. Nakonec ale zvítězil Declan Trezise (ARA), druhý byl sprinter Israele Odet Kogut, kterého sem pro tento závod poslali z prvního týmu, a třetí sprinter VolkerWessels Coen Vermeltfoort.

Matúš Štoček: "Těšil jsem se. Už jsem tu závodil. Po Bretani jsem se přesunul rovnou do Holandska. Začátek byl ale úplně jiný, než jsme to v minulosti zažili. Prvních snad sto třicet kiláků se šlo klidně, pak se ale začalo závodit. My zaváhali, když odjela silná skupina. Museli jsme to začít lepit. Kluci dělali, co mohli. Nakonec jsem musel začít tahat i já, což mě na konci chybělo, ale s umístěním a prvními UCI body, stejně jako s prvním náznakem návratu do formy jsem spokojený."

Petr Dlask: "Naším cílem bylo jezdit co nejvíc vepředu, protože na úzkých cestách snad s tisíci zatáčkami, za kterými se to zvedá a zrychluje, je víc než kdy jindy důležité pozičně nezaváhat. Chtěli jsme, aby neujela žádná větší skupina a abychom dostali do spurtu Matúše a Bartosze. Bohužel kolem 45. km před cílem odjela silná skupina, kde jsme nebyli, ale kluci se dokázali zmobilizovat a měli podstatnou zásluhu na tom, že se to sjelo. Přitom ale utratili spoustu sil, které pak chyběly v samém závěru."

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace