Michael Kukrle: „Láká mě znovu i mistrovská časovka, protože se v ATT dostávám ke špičkovému materiálu."
Jedním ze čtyř českých cyklistů, kteří nově přicházejí do ATT Investments, je Michael Kukrle, který je už hodně zkušeným cyklistou, jenž toho už také hodně dokázal. Ve výčtu jeho úspěchů najdeme z kalendáře UCI čtyři vítězné etapové závody, tři jednorázové, vítězné etapy mj. na Czech Tour, ale i ve Francii a Itálii, a nechybí ani domácí mistrovský titul ze silničního závodu.
Michaelu Kukrlemu bylo 17. listopadu třicet let . A při své výšce 185 cm a váze 73 kg je univerzálem, který umí vítězit v jednorázových i etapových závodech.
Už jako junior reprezentoval a do užšího reprezentačního výběru patří dodnes. Především přestupem v roce 2016 k trenéru Fialovi do týmu Whirlpool Author, tedy dnešního ELKOV KASPER, se začal postupně výsledkově stále zřetelněji prosazovat.
Výrazný výsledkový skok pak zaznamenal v sezóně 2018, když mj. vyhrál etapu na Czech Tour (2.1) a ke konci sezóny pak celkově Okolo jižních Čech (2.2). Nejvýraznějším výsledkem následujícího roku bylo celkové 3. místo na Czech Tour. A v roce 2020 přidal další výrazný úspěch celkovým prvenstvím na Okolo Mazovska (2.2).
Poté, co v roce 2021 získal mistrovský titul v silničním závodě, vybojoval si účast na olympiádě v Japonsku a vyhrál Memorial Henryka Łasaka (1.2), získal pro další rok smlouvu v druhodivizním ruském GAZPROM – RUSVELO. A v jeho dresu si vyzkoušel nejvyšší cyklistickou ligu mj. při UAE Tour. Jenže přišla válka, konec týmu a Michael se vrátil na zbytek sezóny zpátky do Elkov Kasper.
V jeho dresu mj. vyhrál etapu při Circuit des Ardennes (2.2), byl nejlepší v konečném pořadí při Tour du Loir et Cher (2.2), vyhrál etapu i celkově další francouzský etapák Tour du Pays de Montbéliard (2.2), ale na prodloužení kontraktu pro další rok se s Elkov Kasper nedohodli a Michael podepsal s rakouským kontinentální FELEBRMAYR - SIMPLON WELS.
V roce 2023 mj. vyhrál Memorial Henryka Łasaka i Memoriał Jana Magiery (oba 1.2) a vyhrál etapu a skončil celkově 5. na Giro della Regione Friuli Venezia Giulia (2.2). V letošním roce pak osm pódiových umístění včetně 2. místa na republikovém šampionátu. Jenže rakouský tým pro další rok nesehnal odpovídající sponzorské pokrytí, jezdci dostali možnost hledat si nové smlouvy, což byl impuls k podpisu smlouvy s ATT INVESTMENTS.
Michaeli, jak se cítíš po tolika let ech vrcholové cyklistiky a po tolika výrazných výsledcích včetně mistrovského titulu? Je tam pořád drive?
Patřím už v balíku i v týmu k těm starším, mám rodinu a děti, takže řeším i trošku jiné věci, než ostatní kluci, ale nepřipadám si ani na těch třicet. Naopak zdá se mi, že jsem na vrcholu výkonnosti a mám k tomu i docela dost zkušeností. Doufám, že právě tohle dokážu prodat a být platným členem týmu a pomoci mu dosáhnout na cíle, které si před sebe staví.
Tým jako celek má ambice, a ty mají přednost, ale zároveň každý jeho člen má své vlastní ambice. Co ty osobně a pro sebe od angažmá v ATT Investments očekáváš?
V předešlém týmu na mě trenér např. vyloženě tlačil, abych omezil počet tréninkových kilometrů, což mi nesedělo. Takže se hodně těším, že navážu znovu spolupráci s Otou Fialou. Obdobné to je se závody. V rakouském týmu jsem nezávodil tak často, jak bych chtěl a jak by mi to prospívalo. Takže doufám, že v ATT dostanu víc příležitostí a že přitom budu platný prvořadě pro tým.
Co říkáš na sestavu?
Sestava mi přijde vyvážená a hodně silná s řadou silných lídrů, ale i s talentovanými kluky z Česka. A to je myslím dobře, že v ATT dostávají šanci mladí čeští kluci. Můj pocit ze sestavy je tak hodně dobrý.
V jakých typech závodů vidíš své největší šance?
Moje šance a příležitosti by měly být tam, jako tomu bylo vždycky, to znamená v těžkých závodech, při aktivním závodění, dostávat se do úniků, a tímhle způsobem se dopracovat k dobrým výsledkům.
Pokud bys musel vyjmenovat tři konkrétní závody, na nichž bys rád nejvíc uspěl, které by to byly?
Mám-li vyjmenovat tři z těch, které s velkou pravděpodobností pojedeme, pak by to byl mistrák na silnici, ale i v časovce, která mě znovu hodně láká i proto, že se v týmu dostávám ke špičkovému materiálu. Rád bych uspěl i na dalších českých, jako jsou Okolo jižních Čech nebo Brno – Mikulov – Brno tedy závod ze seriálu V4. A před Czech Tour bych dal přednost závodu Okolo Slovenska, protože by mi měl profilově sedět o dost víc.
Jsi údajně typ, který potřebuje opravdu hodně trénovat. Abychom si lépe představili, co je to v tvém případě hodně: kolik tedy za rok najedeš kilometrů?
To souhlasí. Musím mít najeto hodně kilometrů, abych se dostal na nějakou slušnou výkonnost. Takže v posledních let ech jsem v sezóně najezdil mezi 31 až 35 tisíci kilometry. Jezdím třeba dva třídenní bloky intenzit a pak třeba dva týdny vytrvalostní tréninky. To se mi osvědčuje.