Málokterý tým se při Tour de Hongrie zviditelnil tak jako ATT Investments. Z Maďarska si odváží jedenáct UCI bodů. Dalších pět přidal Mihkel Räim v nedělním závodě v Dánsku

ATT Investments se při Tour de Hongrie v konkurenci devíti týmů z úrovně World a stejného počtu z úrovně ProTeams zviditelnil tak, že se mu v tomto ohledu mohl rovnat málokterý z týmů. Matúš Štoček získal po úvodní etapě vrchařský dres, ten následně vyměnil za dres nejlepšího v bodovací soutěži. V jedné ze dvou profilově nejtěžších etap se Márton Dina posunul na průběžné osmé místo v celkové klasifikaci, získal přitom bílý dres nejlepšího domácího závodníka a ten mu zůstal i po skončení závodu. V konkurenci dvaadvaceti týmů nechali za sebou cyklisté ATT Investments, kteří skončili na čtvrtém místě, osm týmů nejvyšší světové divize.

V Maďarsku šlo pro ATT Investments o jeden z nejprestižnějších závodů celé sezóny, protože to je jediný závod z kategorie ProTours, kterého by se měli zúčastnit. 

Kategorii odpovídala konkurence. Své sestavy sem poslaly i týmy z naprosté světové špičky jako UAE Emirates, INEOS Grenadiers, Soudal-Quick Step, Bora-hansgrohe či Bahrain Victorious. V jejich řadách bylo možno vysledovat špičkové jezdce, jakým jsou Egan Bernal, vítěz Tour de France a Giro d´Italia, Fabio Jakobsen, mistr Evropy, vítěz šesti etap na Grand Tours a vítěz bodovací soutěže na Vuelta a Espaňa, Sam Bennett, majitel deseti vítězných etap na Grand Tours a vítěz bodovací soutěže na Tour de France, Dylan Groenewegen, vítěz pěti etap na Tour de France, nebo Marc Hirschi, mistr světa v kategorii U23 či vítěz Valonského šípu atd.

Sestava špičkových světových sprinterů tu byla hlavně proto, že tři z pěti etap měly potenciál skončit hromadnou koncovkou. O konečném pořadí v soutěži jednotlivců ale měly rozhodnout dvě etapy profilově náročné, které obě končily na vrcholu stoupání. V prvním případě kratšího, ale velmi strmého, v druhém naopak dlouhého, ale pozvolnějšího.

V úvodní rovinaté etapě se dostal do úniku Matúš Štoček a vytěžil z toho červený dres nejlepšího vrchaře. V souboji dobré dvacítky špičkových sprinterů se Pavel Kelemen prosadil na 11. místo.

V druhé etapě zastoupil Matúše v úniku Daniel Turek a měl významný podíl na tom, že i po této etapě patřil slovenskému cyklistovi červený dres. Do sprinterského souboje tentokrát Pavel Kelemen nezasáhl, protože se citelně potloukl v pádu, v kterém se ocitl nezaviněně.

I v třetí etapě byl k vidění v denním úniku dres ATT Investments. Znovu to byl Matúš Štoček, který se do něj dostal aktivní jízdou, a po jejím skončení vyměnil červený dres za zelený 

nejlepšího v bodovací soutěži. Márton Dina ve strmém dojezdu obsadil 10. místo a v průběžném pořadí se posunul na 8. místo. Tím získal i bílý dres nejlepšího maďarského závodníka. Webové stránky závodu to označily za největší senzaci dne.

Ve čtvrté, taktéž profilově velmi náročné etapě, sice Márton Dina klesl na 17. místo, ale bílý dres udržel a zasloužil se o to, že v součtu tří nejlepších závodníků uhájil ATT Investments 4. místo v týmové soutěži. Matúš Štoček i nadále vedl bodovací soutěž.

Vše mělo vyvrcholit rovinatou etapou v Budapešti, ale povětrnostní podmínky vedly organizátory i týmy k dohodě, že riziko pádů je tak enormní, že bude nejlepším řešením etapu neutralizovat a jako konečné výsledky vyhlásit ty po čtvrté etapě.

Český kontinentální tým přijel do Maďarska s cílem být vidět aktivním pojetím závodění, pokusit se získat nějaké dílčí úspěchy na prémiích či v dílčích soutěžích a jako vrchol pokusit se dostat svého závodníka do první desítky konečného pořadí. 

Nejsmělejší cíl se sice v konečném účtování splnit nepodařilo, ale v průběhu se na této pozici Márton Dina objevil. V naplnění ostatních cílů byli cyklisté ATT Investments, jejichž sestavu tvořili ještě Jakub Otruba a Jiří Petruš, úspěšnější, než si bylo možno před závodem vůbec představit. Za svou aktivitu a dosažené výsledky byli odměněni 11 UCI body.

„Výkon a výsledky, kterých jsme dosáhli, jsou vysoko nad očekáváním. Pokud se vám podaří držet po celý závod některý z dresů doprovodných soutěží, být tři dny v úniku – a to jsme mohli být i počtvrté, kdyby nezafungovala hierarchie týmů – tak to už není náhoda, to je o výkonnosti a schopnostech. Samozřejmě škoda, že se Márton v předposlední etapě neudržel s nejlepšími, ale konkurence tu byla obrovská a pro něj to zároveň je velké povzbuzení a výzva do dalších významných etapových závodů, na které se chystáme. Kluci odvedli skvělou práci a za mě naprostá spokojenost,“ řekl majitel a manažer týmu Radim Kijevský, přičemž narážel na skutečnost, že těchto výsledků dosáhli cyklisté jeho týmu v konkurenci, kde existuje a realizuje se jasná hierarchie týmů a ta má nezanedbatelný vliv i na výsledky. 

„Náš výkon, výsledky a to, jak jsme byli v průběhu závodu vidět, mělo velký ohlas ať už u organizátorů Okolo Maďarska, tak organizátorů dalších zahraničních závodů, na které jsme pozváni,“ doplnil Radim Kijevský.

Druhá šestičlenná skupina ATT Investments závodila v Dánsku na dvou jednorázových závodech kategorie 2.1. Součástí velmi početného pelotonu byli v dresu dánské reprezentace i jezdci z WorldTeams.

V sobotu, kdy se značná část závodu odehrála na šotolinových, nezpevněných cestách, byl z ATT Investments poté, co i naše cyklisty postihly defekty, nejlépe klasifikovaným jezdcem Gert Kivistik na 20. místě. V neděli pak bylo dílem týmového úsilí výborné 7. místo Mihkela Räima, za které pobral 5 UCI bodů. Do dvacítky se na 17. místě vešel ještě Tomáš Jakoubek.  

Víkendový trojprogram ATT Investments dovršili tři zbylí jezdci na ŠKODA CUP Českém poháru v silniční cyklistice v Kyjově. Proti značné početní přesile soupeřů se Jan Kašpar prosadil na 8. místo z 98 startujících. V sedmidílném seriálu drží po čtyřech závodech 4. místo.

 

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace