ATT Investments závodil o víkendu v Kyjově. V sobotním kritériu dojel Tomáš Bárta třetí.

těžké havárii rakouského závodníka předčasně ukončenokruh před koncem závodu. Bylo to v době, kdy odjížděla čtyřčlenná skupina, za níž bylo přibližně dvacet závodníků včetně Jana Kašpara a Karla Camrdy, a bezprostředně za nimi další menší skupinka s Matějem Stránským. Všechno závodníci ATT Investments, na nichž byla postavena taktika na této na české poměry obtížné trati.

K sobotnímu kritériu se přihlásilo 88 závodníků včetně rakouských, polských a slovenských. Jelo se 24 okruhů, což celkem představovalo něco přes 38 km. Průměrná rychlost vítěze činila 46,58 km/hod.

Jelo se tedy hodně rychle, nástup střídal nástup. Každé třetí kolo bylo bodované, body brali vždy první čtyři jezdci, závěrečný okruh skýtal dvojnásobné body.

Taktika ATT Investments byla pochopitelně postavena na svém nejlepším sprinterovi Tomáši Bártovi, kterému se dařilo sbírat průběžně potřebné body. Bodoval v pěti z celkového počtu osmi okruhů. Rozhodující se nakonec ukázal ten poslední. V něm Tomáš Bárta o šíři galusky podlehl Pavlu Kelemenovi z pražské Sparty, zkušenému borci s bohatou praxí z dráhové Dukly Praha. Tenhle výsledek znamenal pro Bártu třetí místo, v případě, že by spurt vyhrál, ovládl by i celé kritérium.

Radost z tohoto vyústění v týmu tedy nepanovala, což vyjádřil sportovní ředitel Petr Kaltofen diplomatickou mluvou, že „tenhle výsledek byl za naším očekáváním“.

Nedělní silniční závod na trati s dvěma náročnými stoupáními a celkovou délkou 140 km přilákal na start 174 závodníků a kromě většiny nejlepších českých tu startovaly i kontinentální a klubové týmy z Rakouska a Polska, jakož i klubové ze Slovenska a Maďarska. Pro českého fanouška byl nejzajímavější rakouský Felbermayr-Simplon Welss Danielem Turkem. 

V reprezentačním týmu České republiky dostali příležitost ti, kteří jsou na soupiskách zahraničních týmů včetně těch z kategorie World Tour, ať už to byl Josef Černý z týmu Quick-Step Alpha Vinyl nebo Mathias Vacek mířící do Trek-Segafredo.

ATT Investments tentokrát postavil taktiku na závodnících, kteří byli zdraví a trať jim měla vyhovovat. Nebyli mezi nimi tedy ani Michal Schuran ani Karel Tyrpekl, kteří si nesou následky z velmi nepříjemných pádů z minulého týdne z Nizozemska, ani Mika Heming, který je aktuálně ve stavu nemocných. Lídry tedy měli být Jan Kašpar a Karel Camrda, trať měla sedět i prvoročákovi mezi muži a nositeli bílého dresu pro nejlepšího nováčka seriálu Škoda Cup 2022 Matěji Stránskému.

Všichni tři se také pohybovali v době přerušení závodu ve skupinách s minimální ztrátou bezprostředně za aktuálním čelem závodu, který tvořila čtyřčlenná skupina, jež vznikla z aktivity Mathiase Vacka a v níž byl i Daniel Turek, který předtím mnoho kilometrů strávil v samostatném úniku.

V té době byl ale závod zrušen, protože došlo k těžké havárii rakouského závodníka týmu Felbermayr-Simplon Wels, který narazil do odstaveného auta a přivodil si těžké zranění. 

V takovém případě jde sportovní soutěžení zcela stranou a jedinou prioritou je zdraví postiženého závodníka!

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace